"Jaap"statistiek

7 mei 2015 - Mézos, Frankrijk

daar is hij weer. Vandaag geen verhalen over fietsen en hoe dat dan wel gaat. Meer wat cijfertjes en grafieken. Oh neen ik heb geen power point! Toch een opsomming. We zijn vandaag, het eerste cijfer 3 weken onder weg. Maar gelijk het belangrijkste cijfer: 1600 km achter de kuiten. Tot dit moment in het derde land en met een beetje geluk doen we het vierde land in een kleine week. We verbleven in 16 verschillende hotelkamers. We hebben ook 18 keer de fietsen op moeten tuigen. Een hotel had een mager 6je. De andere ruim voldoende. De ontbijten zijn afwisselend. Van buffet tot een hard stuk stuk stokbrood met croisant. Jam en steeds goede koffie. Dat was vroeger anders!! Hoe het je vergaat op de fiets is niet goed te beschrijven. Hoe vaak ik geschakeld heb, is niet te tellen. Zo zit je in de 8 of de 9, dan moet je weer naar de 2 of de 1. De kuilen en gaten in de straten vallen tot op dit moment wel mee. Ook dat was vroeger anders. Maar de verhogingen in de weg om het verkeer af te remmen, is een drama ook voor de fietsers. De voorrangswegen zijn goed aangegeven maar ontelbaar. De fietspaden gescheiden van de wegen zijn super. Ik weet of die voor ons aangelegd zijn, maar het is wel genieten. Ik denk de helft is tot op dit moment. Ook een gegeven we zijn 3 weken onderweg en 2 en halve dsg regen. Ook de weergoden gaan met ons mee. Maar het lijkt allemaal een beetje een makkie. Maar dat is natuurlijk niet geheel zo. Door de bank genomen 6 a 7 uur per dag op het zadel. Bijna een werkdag!!! geen zadelpijn, geen gehoorschade erbij. Dat was er al. Geen andere lichamelijke ongemakken. We doen het goed al zeg ik het zelf. We slapen nog steeds goed, niet gescheiden door kamerscherm of andere opgeworpen muur. Geen elkaar in de harengrijperijen. Onderweg tig kerken aangedaan. Van pastoorsmeid naar cure, bisschop en kardinaal  27 stempels in ons pelgrimspaspoort. Vandaag nog bij de pastoor op de pastorie. Ik vertelde dat er bij ons een pastoor is voor 5 a 6 kerken. Zijn gebied betrof een afstand 50 bij 70 km. Niet geloven als je iemand de laatste sacramenten moet brengen. Kom je dan nog op tijd!? Iets anders er is ontzettend veel houtkap, overal zie het uitdikken van bossen, het maken van brede brandgangen. Het zal wel nodig zijn. Henk zou er nog menig kastje of tafeltje van kunnen maken, of een houten pui voor een serre. Ik ga stoppen. We zitten nu heerlijk in de zon bij Maurice en femme?! Tot een volgende keer. Over fietsen valt zo weinig te schrijven. Het is alsjehet goed doet per petimo mobile. Vooral doorbewegen.de foto laat zien hoe zwaar ee het hebben!

1. Peter wolters:
    7 mei 2015
    Wel luxe pelgrims, of niet soms? Groot gelijk, met je tijd meegaan en een pilsje pakken. Jullie zijn over de helft! Maar een stuk Vuelta moet nog komen! Ga door met genieten! Groeten van 76!
  2. Francie:
    7 mei 2015
    Ja Wim dat ziet er goed uit dat pilsje ( en natuurlijk ook de gebruiker)met wat voor een cijfers gooi je ons om de oren,geweldig! Vanmiddag nog over je gehad tijdens de vergadering voor onze Avondvierdaagse,je krijgt de groeten.
    Ik zeg maar weer,goed gaan en tot de volgende blog,groeten,Francie.
  3. Johan en Rien:
    7 mei 2015
    Hallo Wim en Henk,goed om te horen dat jullie het goed maken en alles naar wens verloopt met af en toe "n kleine tegenvaller zoals die diefstal maar ook dat is goed gekomen. Net thuis gekomen van een korte vakantie,was heerlijk aan zee met wel andere temperaturen als bij jullie. We zullen op jullie proosten en we wensen jullie een goede fiets(reis) verder.Gr. Johan en Rien.
  4. Ivonne:
    8 mei 2015
    Ja, ook aan de andere kant van de wereld hebben jullie volgers. Wij hebben net twee fantastische dagen in Hong Kong doorgebracht en wachten nu op het vliegveld op onze vlucht naar Hanoi. Een heel andere wereld! Veel plezier met de kilometers die nog komen gaan en kom veilig thuis! Liefs van ons xxx.
  5. Wim:
    9 mei 2015