Lokale "Verkiezingen"

24 mei 2015 - Santiago de Compostella, Spanje

Vandaag op het hoogfeest van Pinksteren worden er hier lokale verkiezingen gehouden. We worden al een paar weken opgeroepen te gaan stemmen. Ik kan me verstaanbaar maken in het Spaans, maar waar zij via grote luidsprekers en affiches ons voor proberen te porren ontgaat me. Ik heb mijn eigen verkiezingslijst opgesteld na afloop van de caminion. Wie staat er boven aan de lijst: zij die ik zou willen noemen kunnen niet meer verkozen worden, omdat zij al verkozen zijn en niet meer daadwerkelijk hun macht kunnen laten gelden. Bv.  Afgekort: J.C,  ik noemde Hem ook wel O.L.H., H.J. De patroon, H.M. , de moeder van. Zij verdienen mijn voorkeurstem. Dus zoek ik het meer in het aardse. Op mijn lijst zouden kunnen staan: mensen die ons de verkeerde kant opstuurden bij navraag. Geen stem! De jongen die mijn ketting schoonmaakte en smeerde op zondag, een hoge notering. Het rotjong in de kathedraal haalde de kiesdrempel niet, maar krijgt een herkansing.  De kardinaal in Chartres die ons de reiszeging  meegaf, ook een voorkeursstem. De mensen die je een bon caminion wensen. Jullie die mijn verhaaltjes wilden lezen al dan niet annoniem. Reacties hierop weer een voorkeursstem. Dat allemaal bij alkaar hebben mij overeind gehouden en gebracht naar waar  ik nu ben in Santiago. Maar bij iedere verkiezing is er altijd een die er uitspringt. Hij wilde aanvankelijk niet op de lijst, werd lijstduwer. Maar die krijgt van mij al mijn voorkeurstemmen. Hij is de gehele reis mijn letterlijke en figuurlijke leider geweest. Hij liet mij rechts of links afslaan. Riep me terug als ik doorschoot gaf me een duw als ik erdoor heen zat.ik heb het wel allemaal zelf op mijn eigen fiets volbracht.maar jullie raden het al?? The twelve points gaan Naar HENK KAAK UIT HEIJEN. Ik laat het hier bij, anders gaat hij nog naast zijn....... fiets lopen. Ik hoop dat ik jullie niet teveel vermoeid heb met mijn verhaal.maar wat ik aan het papier toevertrouwde voelde ik ook. Wellicht komen we elkaar nog eens tegen en kan ik misschien nog iets toelichten of verduidelijken. Blijf op het rechte pad en houd het stuur recht. Wim Kouwenberg

1. Francie:
    24 mei 2015
    Wat een mooi verhaal Wim en je hebt een goede keuze gemaakt om de 12 punten aan Henk te geven,geweldig!
    Ik kijk er erg naar uit om degene die van mij 10 punten heeft gekregen te ontmoeten en dus zeg ik tot vrijdag Wim,goede reis naar huis.
  2. Rob en Fiet:
    24 mei 2015
    Een goede thuisreis gewenst.
    Kom je dinsdag ook al naar Nijmegen of blijf je nog even afscheid nemen in Malden?
    Jullie allebei bedankt voor jullie mooie verhalen, die elkaar vaak fraai aanvulden.
  3. Jacques en Anny:
    Henk en Wim
    Wat velen voor onmogelijk hebben gehouden hebben jullie geflikt. Proficiat!!!!!!!

Tot kijk

Jacques en Anny
  4. Gerard Lansink:
    24 mei 2015
    Geweldig wat jullie bereikt hebben.
    Proficiat.
    Dank je voor jullie onderhoudend reisverslag.
    Wel thuis!!!!!
    Groetjes.
    Gerard.
  5. Ivonne:
    25 mei 2015
    Wat een prachtig verhaal! Goed gedaan mannen! kom veilig thuis!
  6. Johan en Rien:
    25 mei 2015
    jullie hebben het geweldig gedaan,GEFELICITEERD !!!!!!!
    Geniet nog even van de Spaanse zon,rust uit en kom helemaal fit en gezond weer thuis. Goede reis wensen we jullie nog.
    Dag Wim en Henk.
    Groetjes en tot kijk.
    Johan en Rien
  7. Peter wolters:
    25 mei 2015
    Proficiat met het halen van het einddoel! Het laatste verhaal, Wim, was de absolute topper. Je ziet wel dat je ook dicht bij huis je 'heilige' kunt vinden, niet alleen diep in Spanje! Wens jullie nog mooie dagen toe en zie weer te wennen thuis!groeten,
    Peter
  8. Gerry van ginkel:
    25 mei 2015
    ik ben zeer ontroerd van je verhaal daaruit blijkt maar weer hoe je in elkaar steekt lieve wim en henk ik ben zo trots op jullie veel liefs en tot gauw gerry
  9. Wim:
    25 mei 2015
    Hoi Wim, bedankt voor alle verhalen. Ik heb genoten van jullie wederwaardigheden. Douwe pointes voor jullie beiden. Goede terugreis!
  10. Cor bert & britt:
    26 mei 2015
    proficiat kom goed thuis tot zaterdag gr cor bert
  11. Fiet en rob:
    26 mei 2015
    Wanneer komen jullie aan op de Groesbeekseweg?
    We horen het wel? Goede thuiskomst!
  12. Joop Roording:
    2 juli 2015
    Goeie prestatie. Ik neem aan dat je het gehaald hebt.
    Ik hoor je wel een keer.