In het zicht van de haven!

20 mei 2015 - Touro, Spanje

Daar is hij weer! Zoals je al leest, zijn we er niet ver meer van verwjderd. De afgelopen dagen zijn niet geheel zonder slag of stoot verlopen. Spanje is toch anders dan ons eigen landje. De kiliometers die je in Nederland aflegt van Groningen naar Maastricht , ook al heb ik die in zijn totaal nog niet overbrugd maar delen, behoorlijk eenvoudig. Hoogten verschillen tot 14% waar vind je die bij ons. Dat zoiets hier normaal is, ben ik inmiddels wel achter. Een traject van zo'n 300 km is daarom geen peulenschil. En als je dan in het zicht terugkijkt, lijkt het meegevallen te zijn. Terwijl je onderweg denkt mijn god waar ben ik aan begonnen. Maar met hulp van .......????...... Ging het weer. Zo'n traject doe jan eigenlijk meer op, van hoe ver al en hoe ver nog. Wij wilden wel heel graag met Pinksteren in Santiago zijn. Dat lijkt er nu ook wel in te zitten. Ik weet nu wel hoe groot en gevarieerd dit deel van Spanje is. Ik kom al tientallen jaren indit voor mijn prettig land met een ruime schakering aan mensen. Ik ben er vaak verliefd (op) geworden! Daar is het nu niet van gekomen. Fietsen met een einddoel geeft een andere invulling! Bovendien je bent samen en let veel meer op elkaar en hebt geen tijd voor die andere fiets(t)er of lo(o)p(e)(st)r. Op de weg  moet je bij de les blijven. Terug naar de tocht van eer-gisteren-vandaag was niet gemakkelijk. Van ruim 30 gr naar bijna bevroren knieen. Vandaag nog de regenkleding uit de tas. Daar zit maar 24 uur tussen. Ik wil maar aangeven hoe verschillend de ervaring dan kan zijn. Dat heb je natuurlijk thuis ook, maar hier ervaar je het anders. De hoge bergen de lage bewolking het prachtige zonlicht en de grauwe regensluier allemaal omjeheen. Ja mensen,ik heb altijd dit inmijn hoofd gehad, ooit naar hier te fietsen en dank zij mijn Henk gaat dit lukken. Hopenlijk morgenmijn finale verhaal.

Wim

1. Francie:
    20 mei 2015
    Ja,Wim ik heb de laatste paar dagen met je vriendje gecorrespondeerd dat zul je wel gezien hebben en vandaag wederom.ik zeg het ook bij jouTOP,TOP,TOP wat jullie gepresteerd hebben en ja het zal morgen wel emotioneel worden houd daar rekening mee,veel sterkte en we leven met jullie mee.
    Lieve groet, francie.
  2. Marlies:
    20 mei 2015
    Ik herinner me de laatste kilometers nog heel goed: omlaag naar een beekje en dan weer omhoog, tig keer! en pittig!
    Ik wens jullie een mooie aankomst!
    wij denken in ieder geval aan jullie!
  3. Ivonne:
    20 mei 2015
    Hoi lieve Wim en Henk, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Voor ons niet in dit geval. Wij zitten in onze laatste vakantieweek in een prachtig resort aan de Zuid-Chinese zee. Morgen een dagje helemaal niets. Beetje zwemmen, beetje luieren, heerlijk. Jullie zijn er bijna. Dan ook genieten van de rust voordat je weer naar huis komt. Geniet van jullie laatste kilometers! Liefs van Henk & Ivonne xxx
  4. Fiet en rob:
    20 mei 2015
    Zojuist was Heleen hier en kwam vertellen, dat alles goed ging met je huis! Wanneer je thuis komt was haar vraag? Moet ik jullie van het station komen halen? Of zijn er andere familieleden die jullie van Schiphol op komen halen? Eerst nog de grond kussen in Santiago, dan een pilsje, en dan Jacobus danken voor de reis hier naar toe! Veel lieve groeten voor beiden, Heleen en Rob en Fiet.
  5. Jacques en Anny:
    Hoi Wim en Henk,
    Nu ,het behalen van de finish moet gaan lukken, dat kan niet anders.
    Jullie hebben al zoveel doorstaan! En dan op het einde van de rit op Pinksteren de Heilige geest ontvangen, kan er een grotere beloning zijn?
    Zo te lezen zijn jullie tijdens deze tocht wel gelouterd en dat hoort ook zo. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is, of je veel hebt kunnen mediteren tijdens de rit, want daar heb ik je nog niet veel over gehoord Wim, wel van pijn aan je kont!
    Ik kijk er wel naar uit om je sappige verhalen nog eens " live" te horen. Het is na deze prestatie toch wel weer gebleken. Homo,s zijn ook echte KERELS!!!
  6. Johan en Rien:
    Hallo Wim en Henk
    Je wilde altijd al de lange fietstocht naar Santiago de Compostella maken en wat is er mooier omdat nu met Henk samen te bereiken. Het is niet voor iedereen weggelegd,helaas!! Een ervaring rijker waar jullie nog heel lang en veel over zullen praten. Misschien kunnen wij daar ook nog eens van genieten.
    Zet "m op want de laatste loodjes wegen het zwaarst.
    Jullie gaan de finish halen en dan is het genieten puur,en uitrusten.Nog veel succes en groetjes van,
    Johan en Rien
  7. Frans Kouwenberg.:
    21 mei 2015
    Hoi Wim en Henk.
    Inderdaad de laatste loodjes maar je weet waar het allemaal om gaat. Ik hoop als jullie zondag in de kerk zitten en terug denken aan de fietstocht dat het samen zijn een geluk is. Misschien kan je nog een kaarsje laten branden voor ons moeder dat was altijd haar wens als je bij Maria was geweest. Verder nog veel plezier en voor straks een welkom thuis. Doei Frans.
  8. Peter wolters:
    22 mei 2015
    Goed te lezen dat jullie het hemelse doel int vizier hebben! Jullie verhalen klonken aanstekelijk en ik zag in mijn hoofd de plaatjes die jullie beschreven. Vanaf nu wordt het nog meer genieten denk ik. Vanuit Chiang Mai wens ik jullie nog mooie dagen, veel devotie, en een behouden thuiskomst!