Een nieuw hoofstuk: Spanje

9 mei 2015 - Arnéguy, Frankrijk

Ik ben even terug bij Maurice en Nathalie. Hij nodigde ons uit een ritje te maken met zijn Ford Lincoln iuit 1982. Voor de kenners een wagen van ruim 5 meter lang en 2 meter breed. Er leek wel een singer naaimachine-motor in te liggen. We schreden naar de kust. Super de kust, de golven, de lucht en wij zo van de fiets inde limo. Ik meen dat koningin Juliana en Bernard er vroeger ook in reden. Dus je snapt hoe ik me voelde. En iedereen staart je na. Ook dat is genieten. Want het fietsen ging toen nog met 2 vingers in de neus. Weet inmiddels beter.gisteren hadden nog een laatste makkie. 8 mei bevrjdingsdag in Frankrijk. We hebben nog even een bijeenkomst met burgemeester en trawanten  meegemaakt. Na het spelen van de Marsaillaise weer op de velo. Een tocht zonder franje. Nog wat opgefietst met 2 meiden uit het Groningse land en uiteindelijk neergestreken in Sanesse. Hotelbed en sanitaire was goed. Beiden super geslapen, maar de eigenaar? was contactgestoord? Of het lag aan mij! Mijn Frans was niet zijn taal!?!?!! Je ergert je er even aan maar als je smorgens weer op de fiets gaat ben je dat weer snel kwijt EN dat is ook wel nodig als, voor de kenners, de bergen in gaat en het was nog maar het begin. 78 km klimmen en dalen. Fijn die dalingen. Maar na het zwoegen en zweten aangekomen Sint Jean de Pied de Port. Op de Groesbeekseweg bekend. Connecties vanuit de kerk. Nog even terug naar gisteravond. Na de eenvoudige maaltijd met water nog op een dorpsfeest geweest. Pils met muziek van sing-song writers. Mooie bolverlichting gezien voor op het terras. Zonder snoer! Mooi sfeer. Ik denk dat ik daar mijn laatste deel van verjaardags-cado gespandeerd heb. Maar goed aub geen donaties. Als het nodig verhoog ik wel de hypotheek op het huis! Ik ga stoppen vanaf nu, y solo hablo espagnol!( ik spreek alleen nog spaans). We gaan morgen fris van start ,zonder lekke banden!, de pyreneeen in. Hasta proxima tiempo. Guillermo

1. Francie:
    9 mei 2015
    Mooi Wim en geweldig dat jullie nu in Spanje aangekomen zijn.
    Vandaag met de Betuwe express naar Leerdam geweest en wie zaten daar voorin, ja je broer en schoonzus,gezellig...een bootreisje gemaakt op de Linge.zo Wim en Henk ik wens jullie weer behouden vaart en voorzichtig hoor! Groeten francie.
  2. Jack & Anny.:
    Hallo Wim,
    Wat leuk weer jou verhalen te lezen.
    Ja alle verhalen ...
    En nu bijna in Spanje helemaal super.
    xxx Jack & Anny.
  3. Fiet en rob:
    9 mei 2015
    Geweldige stoere Henk en Wim! Pittig hoor klimmen , en dat in de Franse Bergen. Leuk om Groningse dames te ontmoeten, nog een afspraakje gemaakt, wie het eerste in Santiago is?
    Succes met De Spaanse taal! Nog een paar dagen en dan is jullie Doel bereikt! Hier bijna zomer26 graden, maar daarna weer motregen. Succes met de laatste loodjes, veel groeten van Rob en Fiet.
  4. Theo:
    10 mei 2015
    Super Henk en Wim!!! Das Foto sagt alles... Und schaut man auf Streetvieuw dann sieht man die Berge... De Berg en Daalse weg in Nijmegen ist nichts dagegen!? Stimmts ???
    Viel Erfolg u geht's langsam an... .
  5. Gerry van ginkel:
    10 mei 2015
    ik zeg het nog eens doe voorzichtig in de bergen .heb je al ontzettende lekkere fiets benen gekregen .ik zie ze gauw liefs gerry
  6. Frans Kouwenberg.:
    10 mei 2015
    Ik hoop dat alles goed blijft gaan en nog veel trap plezier
    Ik hoorde van Karl mijn portier dat Paul Gerrits deze tocht
    te voet is begonnen, hij loopt nu ongeveer Parijs net voorbij .
  7. Angelique:
    10 mei 2015
    Spanje en dat per fiets bijna niet te geloven maar jullie doel is bijna bereikt geweldig blijf genieten liefs Angelique