Een "chant" tour a Tours

28 april 2015 - Tours, Frankrijk

Hallo luitjes daar ben ik weer. Jullie zullen wel denken, die zijn een beetje van het padje. Misschien heb je gelijk, maar het weeer blijft ons zo super gezind zodat we lekker door kunnen kachelen en we nu dus het eerste hoofdstuk af kunnen sluiten en over kunnen gaan in deel 2. Maar wat is het dan genieten als het weer je zo blijft toelachten. Bijna  1000 km en geen drop regen omderweg. Alleen in Chartres was het voor mij "bewolkt"  en daarna echte regen. Zondags in diezelfde omgeving waar het zaterdags fout ging ontmoetten we de kardinaal tijdens een mis met zes heren. Ter gelegenheid vam de herdenking van de deportatie vam de Joden in vorige eeuw. Hij gaf ons zijn persoonlijk zegen mee op weg naar Sant. De Comp. Misschien heeft dat ons  zoveel droge krach gegeven naar voorlopig Tours. Gisteren zijn we vanuit Chartres veilig geland in Vendome. Ook weer een plaats met een prachtige kerk en een chapel de Jacob, onze engel op de schouder. Maar wat kan Frankrijk mooi zijn als het koolzaad  in bloei staat. Een grote gele deken ligt langs je uitgestrekt. Je blijft vrolijk ondanks dat je zitvlees begint te irriteren. Maar dat is nu je een tijdje weer op de stoel zit iets aan het papier toevertrouwt weer voorbij. We fietsen misschien wel veel in jullie ogen , maar we genieten ook iedere dag van een nieuw bed met bad s'avonds van heerlijk eten begeleid van alkohol. Dan zeggen we yegen elkaar wat hebben we het goed ook na de dagelijks kiliometers. Het gaat tussen ons ook nog steeds van een leien dakje. Onderweg  moest Henk even uit de broek en dat werd begroet door een koekoek, waarna Henk antwoordde met een wind(vlaag) zonder sporen!! Het koolzaad gaat zo langzamerhand over in de wijnranken,dus we gaan een ander gebied in en misschien ook moeilijker. Nu al enigzins te merken. Forse stijgingtjes en afdalingen en die vond ik enger. Vanuit Tours ade et bientot dans quelque semaines. Guillaume

1. Peter wolters:
    28 april 2015
    Die grote gele deken is toch niet te danken aan Henk? Hou jullie haaks en blijf genieten!
  2. Francie:
    28 april 2015
    Wat een mooi verhaal Wim en ja dat zitvlak verdiend ook een biefstukje hoor!geen wonder dat het koolzaad er zo goed bij staat met jullie sanitaire stoppen!wij hebben hier inmiddels weer herfst dus dan geniet je dubbel van het mooie weer daar.zo ik eindig maar weer met een lieve groet voor beiden en goed gaan hoorxxx xxx,Francie.
  3. Theo:
    28 april 2015
    War is die Foto met de koolzaad... Jetzt weist du zu mindestens was Rapsfeld auf holländisch heißt!?! Passt auf Eure Fahrräder und Portemonnaies auf... Für heute Nacht hat man hier Bodenfrost gemeldet... Also die Handschuhe nicht wegwerfen!!!
  4. Rob en Fiet:
    28 april 2015
    Wim, je hebt de beste wensen van Heleen. Ze past goed op je huis en alles is in orde. We hebben samen je hele blog doorgekeken, dus nu is ze weer helemaal op de hoogte, hoe goed jullie in je vel zitten. Houden zo en geniet van de wijnstreek .....
  5. Johan en Rien:
    Bonjour Wim et Henk
    Aussi dans notre jardin le coucou est venu et parti aussitot,tout de suite.
    C"est le ton qui fait la musique!!! (aldus Johan)
    Bob voyage
    Johan en Rien
  6. Wim:
    28 april 2015
    Jullie gaan wel als een speer. Straks kun je weer terug fietsen-) geniet er van!
  7. Marlies:
    wat een genieten!
    heerlijk dat het zo goed met jullie gaat.
    en top dat we zo mee kunnen leven!
    we hebben gisteren een tocht door de heuvels onder Bamberg gemaakt. het was heerlijk. maar zwerven is toch wel echt het einde!!
  8. Wim:
    29 april 2015
    Jaloers makend, jullie verhaal! Ga zo door. Ik troost me met een kaartje voor de pannenkoekenboot op 22 mei. En de zon schijnt hier ook.
  9. Frans Kouwenberg.:
    29 april 2015
    Nu het gaat allemaal gelukkig weer goed, jammer dat er in de kerk ook nog word gestolen. Maar je weet dat jullie ten alle tijden moeten opletten. Het gaat jullie goed en geniet van al het mooie in de natuur. groetjes.
  10. Gerry van ginkel:
    3 mei 2015
    na al die leuke reactie wat moet ik nog schrijven . ik vind het geweldig dat jullie het zo volhouden . ga ervoor