Zie foto!

24 april 2015 - Châtres, Frankrijk

Ik begin maar mezelf een beetje van het padje te noemen!  Na mijn laatste verhaal dacht ik dat we het wat rustiger aan zouden gaan doen! Jammer maar daar is nog niets van terecht gekomen.Gisteren zijn we van Clermant naar Les Meraux gepeddeld.dat was al een reis van pieken en dalen, maar niet persoonlijk. 10% stijging en zo ging het een enkele keer. Toch van de zotte, uit eindelijk 90 km door het gele tapijt van de omgeving waar we doorheen mochten. Het is bijna een gunst, die strak blauwe lucht, zon op je helmpje en maar karren. Toch zeggen we dan, wat hebben we een geluk en wat genieten we. Echt afstappen doen we,wel, maar dan is het meer voor koffie met tarte de la maison of een stempel voor in ons reis-kompas. Na een rustige avond van internetten en uitzending gemist (Marthijs van N. en Jeroen P.) ingedut. Start met Classic FM, ontbijt, tassen gepakt, opgezadeld en een high five een nieuwe dag met nieuwe kansen. En ook nu weer gingen we met zon van start. Dat werd vrij snel minder, de zon begon nukken te krijgen en de wind werd ons minder gezind. Ik had het behoorlijk moeilijk, daarbij nog een enorme klim in Epone. Ik dacht dat ik van de fiets ging vallen. Het verliep daarna niet geheel volgens het boekje.ook dat werkt niet in je voordeel. Maar eind goed al goed. De zon kwam weer terug en we gingen weer als een speer. Stoer als we zijn er nog maar 20 km bij aangeplakt zodat we nu in een heerlijk hotel-bed liggen bij te komen. Het hotel heet L'hotel des Poemes de Chartres. Ja het echt waar we zijn in Chartres en we blijven er voorlopig ook om een beetje te relaxen.want we moeten nog een kleine 2000 km.(foto). Ik houd van afronden: 800 km achter ons. Alles afgerond!!

1. Peter wolters:
    24 april 2015
    Mooi verhaal! Begin het zelf al enigszins te beleven. Veel plezier in Chartres, geniet van de mooie ramen van de cathedraal en van het meer mondaine leven! Ga zo door!
  2. Francie:
    24 april 2015
    Inderdaad heel stoer jullie beiden en chapo hoe goed jullie gaan!
    Heerlijk om lekker te ontspannen,is ook nodig,geniet daarvan!
    Heel veel groeten en maar weer dikke kussen voor jullie van franciexxxxxx
  3. Trudy en Gerard:
    24 april 2015
    Geweldig van jullie dat je al zo ver zijn.
    Geniet er van en veel groetjes van ons
  4. Marlies:
    24 april 2015
    Super fijn dat jullie zo goed gaan!
    Chartres! Dat herinner ik me nog heel goed. Het licht dat door het prachtige ronde grote glas-in-lood raam op me scheen.
    X Marlies
  5. Sandra:
    24 april 2015
    Wauw jullie gaan als een speer !
    Nu ff lekker relaxen en geniet van de omgeving, trots op jullie.
    Veel groetjes en xxx
  6. Johan en Rien:
    25 april 2015
    Ik leef helemaal met jullie mee en ben soms best wel jaloers op wat jullie samen zoal beleven. Een groot avontuur en dat is geweldig Wim en Henk.
    Blijf genieten!!
    Warme groet vanuit Nijmegen
  7. Frans Kouwenberg.:
    25 april 2015
    Nu ik dit allemaal lees en ongeveer weet wat jullie mee maken met fietsen en vooral vals plat is het toch een hele klus. Ik zelf
    fiets ook graag en dan is het nog maar 20 km rund um hause
    Neem op tijd wat te drinken water kan ook lekker zijn. Groetjes Frans.